Villasukista salarakkaisiin - Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun shortlista julki
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu shortlistalle valitut työt ovat selvillä. Kuntamarkkinoinnin helmiä etsittiin tänä vuonna 17. kerran. Osallistuneita kilpailutöitä oli 40, joista shortlistalle valittiin 10 kilpailutyötä.
Shortlistalle pääsi mukaan eri kokoisia kuntia ympäri Suomen. Listalta löytyy pääkaupunkiseudun kupeesta Tuusula sekä pohjoisimpana Salla. Myös itä-länsi vaihtelu on listalla näkyvissä, kun lännestä löytyy Pori sekä idästä Rautavaara.
Kuntamarkkinoinnin SM-kunniaa ovat tavoittelemassa seuraavat kunnat:
- Luonnostaan luontomatkailun helmeksi, Rautavaaran kunta
- Maailman onnellisin ihminen, Vaasan kaupunki ja Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK
- Murtaudu kehän ulkopuolelle, Janakkalan kunta
- Orivesi - Suomen Villasukkapääkaupunki, Oriveden kaupunki
- Paluumuuttajabongarit Jyväskylän kaupungin ja yritysten osaajarekrytointikampanja, Jyväskylän kaupunki
- Pohjolan rengastie, Oulun matkailu
- Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi, Tuusulan kunta
- Salaa rakas Yyteri, Porin kaupunki
- Save Salla / Salla 2032, Sallan kunta & House of Lapland
- Viinikanniemi - Asumisen järvihelmi Nokialla, Nokian kaupunki
Voittajat palkitaan ja shortlistalle valitut esitellään 14.9. Kuntamarkkinat – tapahtumassa klo 14 alkavassa seminaarissa.
Kilpailun tavoitteena on korostaa markkinoinnin merkitystä alueen elinvoiman ja kehityksen tukena sekä tarjota innovatiivisia ja hyödyllisiä ideoita ja malleja hyödynnettäväksi koko kuntakentälle.
Tutustu kilpailuun osallistuneisiin töihin tarkemmin täältä:
Kilpailun Järjestäjinä toimivat Suomen Kuntaliitto ry, Suomen Elinkeino- ja Kehitysyhtiöt SEKES ry ja Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailun yhteistyöyritykset Sanoma ja Miltton mahdollistavat kampanjapalkinnot.