Tiedote,

(Kuntaliitto tiedottaa 24.10.2014) Laukaan kunnanvaltuuston jäsen Helena Pihlajasaari valittiin Euroopan neuvoston kunta- ja aluehallintokongressin varapuheenjohtajaksi kongressin syysistunnossa Strasbourgissa lokakuun lopulla. Uusittu mandaatti kestää seuraavat kaksi vuotta.

​- Työtä tehdään kunta- ja aluetasolla olosuhteiden parantamiseksi sekä valitusteiden rakentamiseksi jäsenmaissa, esimerkiksi alueellisten oikeusasiamiesjärjestelmien avulla. Kysehän on loppujen lopuksi ihmisoikeuksista, kuvaa Pihlajasaari tehtävää.

Euroopan neuvoston yhteydessä on vuodesta 1957 toiminut, nykyisessä muodossaan vuodesta 1994 Euroopan kunta- ja aluehallintokongressi (Congress of Local and Regional Authorities of Europe).

Kongressi työskentelee demokratian ja poliittisen tasapainon hyväksi vahvistamalla paikallis- ja alueviranomaisten osuutta Euroopan integraatiossa.

Suomen valtuuskunta on osallistunut Kongressin työhön sen kaikilla sektoreilla niin puheenjohtajistossa ja valiokunnissa kuin poliittisissa ryhmissäkin.

Lisätietoja:
Kunnallisneuvos Helena Pihlajasaari, p. 0400 540995

Euroopan neuvoston Suomen valtuuskunnan sihteeristö,
EU-asiain päällikkö Erja Horttanainen, Kuntaliitto p. 050 5252145

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!

Viestijä, tule mukaan viestinnän juridiikka -webinaariin

Webinaarissa käsitellään viestinnän juridiikkaa. Voit toimittaa etukäteen kysymyksiä, joihin haluaisit vastauksia.

Ilmoittaudu mukaan!