Tiedote, 

12 semifinalistia vuoden 2014 Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa

(Kuntaliitto tiedottaa 25.4.2014) Yhdeksännen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit on valittu. Kilpailuun osallistui yhteensä 59 kilpailutyötä.



Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu luo kokonaiskatsauksen kunta- ja seutumarkkinoinnin ajankohtaisiin toteutuksiin. Samalla syntyy vertailutietoa onnistuneesta tekemisestä ja sen toteuttamisen taustoista.



– Leimallista on tänä vuonna osallistaminen, eli haastetaan mukaan asukkaita, matkailijoita, yrityksiä tai sidosryhmiä osallistumaan myös sisällöntuotantoon. Mukana on useita yksittäisiä tuotteita, tapahtumia, visuaalisen ilmeen uudistuksia ja uusia palvelukokonaisuuksia. Ilahduttavaa on nähdä mukana myös omaperäisiä ja nokkeliakin oivalluksia sekä tasaista pitkäjänteistä ja ammattitaitoista kampanjointia, Kuntaliiton markkinointipäällikkö Merja Olari-Sintonen toteaa.



Kilpailu on osa Piiri-verkoston toimintaa. Piiri-verkosto on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointi- ja viestintäosaamisen vahvistamiseksi. 



Voittajat julkistetaan toukokuussa



Kilpailun mitalikolmikko julkistetaan Piiri 2014 -tapahtumassa Vaasa-Uumaja-akselilla 22.5.2014. Tuomaristo voi lisäksi jakaa kunniamainintoja. 



Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun mestarin tittelin. Tuomaristo jakaa kulta-, hopea- ja pronssisijoille yltäneille kilpailutöille lisäksi kampanjanäkyvyyttä ja kunniakirjat. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa.



Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat MTV3, Sanoma Media, Otavamedia, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti, Finlands kommuntidning. 



Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2014 -shortlista aakkosjärjestyksessä 



Akaan kaupunki: Makea Akaa 

Espoon kaupungin liikuntapalvelut: Espoo liikkuu -konsepti 

Helsingin kaupunki: The Tall Ships Races Helsinki 2013 

Helsingin Markkinointi Oy: Nordic Bloggers´ Experience 

Lahden kaupunki: Lahti uudistuu

Mikkelin kaupunki: Innovatiivinen hankinta

Porvoon kaupunki: Voita viikko unelmien kodissa  

Satakuntaliitto (Onni kutsuu kylään -hanke) & SataKylät ry: Avoimet kylät -päivä 

Seinäjoen seudun elinkeinokeskus / Komia-markkinointi: Vahvan tahdon lähettiläät

Suupohjan kehittämisyhdistys ry: Seikkaile Suupohjassa -löytöretkiä lähelle 

Tuusniemen kunta: Tuusniemi skyview   

Uudenkaupungin kaupunki: Töitä ja tekijöitä "Pestuumarkkinat”



Lisätietoja:

Merja Olari-Sintonen, markkinointipäällikkö, Suomen Kuntaliitto

09 771 2676, 050 378 4305

Eeva-Kaisa Kivistö, markkinointisuunnittelija, Suomen Kuntaliitto

09 771 2027, 050 447 7714

 

Lisää aiheesta

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista