Rakennetun ympäristön lainsäädäntöuudistus - 4. ajankohtaiswebinaari kunnille

Teams-webinaari
Tapahtuman järjestäjä
Suomen Kuntaliitto

Maankäyttö - ja rakennuslain jatkouudistus ja siihen yhdistetty kunnossapitolain uudistus etenee. Alueidenkäyttölakia valmisteleva työryhmä on saanut työnsä valmiiksi ja HE-luonnos on siirtynyt poliittiseen valmisteluun. Yhdyskuntakehittämislain ja yhdyskuntarakentamislain valmistelu jatkuu ympäristöministeriön asettamassa työryhmässä.

Tässä neljännessä kunnille järjestettävässä webinaarissa kerrotaan alueidenkäyttölakityöryhmän työn tuloksista sekä tuoreimmat kuulumiset yhdyskuntakehittämislain ja yhdyskuntarakentamislain valmistelusta. Lisäksi kerrotaan, missä mennään rakentamislain ja rakennetun ympäristön digitalisaation toimeenpanossa.

Ilmoittaudu mukaan tästä. Teams-linkki lähetetään ilmoittautuneille päivää ennen tilaisuutta.

9.00 Tilaisuuden avaus
kehittämispäällikkö Anne Jarva, Kuntaliitto

9.05 Alueidenkäyttölain uudistus
ympäristöneuvos Antti Irjala,  ympäristöministeriö

9.45 Yhdyskuntakehittämislain ja yhdyskuntarakentamislain tilanne
kehittämispäällikkö Tiina Hartman, Kuntaliitto
yhdyskuntatekniikan päällikkö Paavo Taipale, Kuntaliitto

10.15 Rakentamislain toimeenpano
juristi Minna Mättö, Kuntaliitto

10. 30 Rakennetun ympäristön lakikokonaisuuden digivelvoitteet ja niiden toimeenpano
Erityisasiantuntija Päivi Tiihonen, Kuntaliitto

11.00 Tilaisuus päättyy

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!