Kuntien digiviikko 3.-7.6.2024

Digiviikko: TE2024 valmistelun ajankohtaisia KEHA-keskukselta -kokonaisuus

Digiviikon graafinen logo. Kuvassa nuori nainen farkkutakissa katsoo kameraan.

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Tapahtuman järjestäjä
Kuntaliitto

Tapahtuma on osa Kuntien digiviikkoa, joka on Kuntaliiton järjestämä teemaviikko. Vuonna 2024 kuntien digiviikko järjestetään 3.-7.6. Digiviikon tavoitteena on nostaa digitalisaatioon liittyviä kysymyksiä laajempaan keskusteluun erityisesti kuntanäkökulmasta sekä tulosten että haasteiden kautta.

Lisää tietoa teemaviikosta digiviikon pääsivulla: Kuntien digiviikko | Kuntaliitto.fi

Tapahtuman Teams-linkki löytyy tapahtuman tietolaatikon yhteydestä yllä! Tilaisuus ei vaadi ilmoittautumista.

TE2024 valmistelun ajankohtaisia KEHA-keskukselta -kokonaisuus

13.00-14.00 Kotoutumisen valtakunnalliset tietojärjestelmäpalvelut

• KEHA-keskuksen Koto-digi-hankkeessa kehitetään kotoutumisen valtakunnalliset tietojärjestelmäpalvelut, jotka voidaan ottaa kunnissa käyttöön 1.1.2025 lähtien.
    Tietojärjestelmäpalveluiden tarkoitus on tukea kuntien kotoutumisen asiakastyötä, parantaa tiedonvaihtoa kotoutumisen toimijoiden välillä ja tuottaa tietoa kotoutumisen tiedolla johtamista varten kunnallisella, alueellisella ja valtakunnallisella tasolla.
    KEHA-keskuksen asiantuntijat kertovat järjestelmän kehityksestä ja siitä, mitä kuntien tulee huomioida järjestelmän käyttöönotossa.

Puhujana:
[puhuja tarkentuu], KEHA-keskus

14.00-15.00 Työmarkkinatori nyt ja tulevaisuudessa

• Työvoimapalvelut siirtyvät kuntien vastuulle 1.1.2025. Työmarkkinatori on valtakunnallinen palvelualusta, jossa kohtaavat työnhakijat, työnantajat ja julkiset sekä yksityiset palveluntarjoajat.
    TE-Digi -hankkeen johtaja Matias Vainio kertoo Työmarkkinatorin kehityksestä ja tulevaisuuden suunnitelmista.

Puhujana:
Matias Vainio, hankejohtaja, KEHA-keskus

15.00-16.00 TE24 valtakunnalliset tietojärjestelmäpalvelut - ajankohtaista valmistelusta

• TE-palvelut 2024-uudistuksessa kunnille tulee velvollisuus käyttää lakisääteisissä työvoimapalveluissa valtakunnallisia tietojärjestelmiä, joiden rakentamisesta ja ylläpidosta vastaa KEHA-keskus.
    KEHA-keskuksen asiantuntijat kertovat, missä uudistuksen valmistelussa mennään ja mitä kuntien tulee juuri nyt huomioida.

Puhujina
Tea Nieminen, muutoskoordinaattori, KEHA-keskus
Sami Lamppu, muutoskoordinaattori, KEHA-keskus

Puheenjohtajana Ilona Koto, erityisasiantuntija, Kuntaliitto

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!