Kotouttamislain kokonaisuudistus kuntien näkökulmasta -webinaari 24.5.2022 klo 9.00-10.30

Tapahtuman tiedot

Aloituspäivämäärä
Päättymispäivä
Kunta
Webinaari

Tervetuloa maksuttomaan webinaariin kotouttamislain kokonaisuudistuksesta

Työ- ja elinkeinoministeriö on antanut lausunnoille hallituksen esityksen luonnoksesta hallituksen esitykseksi kotoutumisen edistämisestä annetun lain ja siihen liittyvien lakien muuttamisesta. Tutustu lausunnon taustatietoihin eli hallituksen esitykseen. (lausuntopalvelu.fi)

Esityksessä ehdotetaan säädettäväksi uusi laki kotoutumisen edistämistä, ja samalla kumottaisiin voimassa oleva saman niminen laki.

Kotoutumista edistäviä palveluita järjestettäisiin osana uutta kunnan kotoutumisohjelmaa sekä muina kotoutumista edistävinä yleisen palvelujärjestelmän mukaisina palveluina.

Kunnan vastuuta kotoutumisen edistämisestä lisättäisiin ja kunnalle säädettäisiin tehtäväksi laatia osaamisen ja kotoutumisen palvelutarpeen arviointi sekä kotoutumissuunnitelmat sekä työttömiksi työnhakijoiksi ilmoittautuneille että työvoiman ulkopuolella oleville maahanmuuttajille.

Sääntelykokonaisuuden lausuntoaika päättyy 10.6.2022.

Käymme webinaarissa läpi sääntelykokonaisuuden lähtökohtia ja esityksen sisällön. Keskustelemme esityksen vaikutuksista kuntiin sekä kuntien ja Kuntaliiton lausuntojen pääkohdista.

Webinaariin ovat tervetulleet kuntien ja kuntayhtymien edustajat. Erityisesti webinaariin toivotaan osallistumista heiltä, jotka vastaavat kunnissa lausunnon kirjoittamisesta aiheeseen liittyen.

Tapahtuma

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!