Julkaisun kansi

Hillamo Taru & Pesonen Juha
Julkaisupäivä
Kuvaus
Kunnan tietohallintoon digitalisoituneessa yhteiskunnassa kuntapalveluiden arvontuoton ytimessä. Tietohallinnolla on vakiintunut asema palveluiden mahdollistaja ja ylläpitäjänä, mutta myös keskeinen roolinsa digitalisaation edistämisessä ja toimintatapojen uudistamisessa.

Huolimatta keskeisestä roolista kunnan palvelutuotannossa tietohallintoa ei aina nähdä kovinkaan strategisessa asemassa.

Tässä selvityksessä Futurice Oy on Kuntaliiton toimeksiannosta kartoittanut kuntien tietohallintojohdon näkemyksiä kuntien tietohallinnon nykytilasta, ICT:n järjestämismalleista ja tietohallinnolta tulevaisuudessa edellytettävistä kyvykkyyksistä. Työ pohjautuu yhdeksän eri kokoisen ja erilaisia ICT:n järjestämismalleja hyödyntävän kunnan tietohallintojohdon haastatteluihin.
Julkaisupäivä
Tiedoston koko