Kuvaus
Kaupunkiseudun kilpailukyvyn kehittämisessä tarvitaan siis myös markkinointia. Kaupunkiseutujen markkinointi eroaa jonkin verran tuotteiden tai palveluiden markkinoinnista. Kaupunki on markkinoitava sisältönä usein monimutkaisempi kokonaisuus kuin yksittäinen tuote, toisaalta "kulutettaessa kaupunkia" minkäänlaista omistusoikeutta tuotteeseen ei synny. Kaupunkia ei voida myöskään huonoina aikoina ottaa pois tuotannosta. Toisaalta kaupunkimarkkinointi on samanlaista kuin yritystenkin harjoittama markkinointi sikäli, että kaupunkimarkkinoinnissakin on pidettävä huolta perusteellisesta suunnittelusta, pohdittava kohderyhmiä, kehitettävä organisaatiota sekä löydettävä sopivat viestit ja kanavat.
Julkaisupäivä
Painos
1
Tiedoston koko
644 kB
ISBN
978-952-213-298-7
ISSN
1237-8569
Sivumäärä
148
Kustantaja
Suomen Kuntaliitto
ISSN
1237-8569