Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024 läsnätapahtuma Kuntatalolla – lämpimästi tervetuloa!

Kuntajohtamista monipuolisesti esillä Kuntamarkkinoilla syyskuussa Helsingissä

Kuntamarkkinat 2024

Kuntamarkkinoilla voi osallistua lukuisiin kuntajohtamiseen ja -kehittämiseen liittyviin seminaareihin. Täältä löydät kootusti molempien päivien seminaarit.

Tapahtumat ovat maksuttomia, eikä yksittäiseen tapahtumaan edellytetä ilmoittautumista, vain Kuntamarkkinoille ilmoittautuminen riittää.

Keskiviikko 18.9.2024

10-10.45 Kuntien strategisen johtamisen kehittäminen, tila B3.3

Seminaarissa luodaan katse kuntastrategioiden päivittämiseen ja strategisen johtamisen kehittämiseen valtuustokauden vaihtuessa.

Puhujina Jarkko Majava ja Eveliina Kiema-Majanen.

12-12.45 Kunnat kuntalaisten osallistajina ja kuntalaiset osallistujina, tila B3.3

Alaseminaarissa käsittelemme paikallisdemokratian ajankohtaisia teemoja ja miten kuntalaisten ja luottamushenkilöiden osallistumista johdetaan kunnissa. Seminaarissa tarjoillaan myös ensimmäisiä tulosmaistiaisia Kuntaliiton tänä keväällä toteuttamasta Kuntalaistutkimuksesta.

Puhujina Ville Nieminen, Marianne Pekola-Sjöblom ja Miika Kataja.

15.16-16 Ajankohtaista kuntajohtamisen kehittämisestä, tila A3.23

Seminaarissa luodaan katse Kuntaliiton kuntajohtamisen ajankohtaisiin kehittämishankkeisiin ja -selvityksiin.

Puhujina Sini Sallinen ja Jarkko Majava.

Torstai 19.9.2024

9-9.45 Kohti kevyempiä normeja, tila B1.6

Tilaisuudessa käydään läpi kuntien ehdotuksista nousseiden kevennettävien normien tilannetta ja tulevia askelmerkkejä. Lisäksi käymme keskustelua kehysriihessä linjattujen normisäästöjen käytännön vaikutuksista tälle työlle ja kuulemme, minkälaista kuntien ja valtion välistä kumppanuutta kohti normien keventämisellä edetään.

Puhujina Jari Stenvall, Minna Karhunen, Minna-marja Jokinen, Jenni Airaksinen, Mikaela Nylander, Soile Lahti ja Kristiina Kokko.

10-10.45 Kuntien toimielinrakenteet ja toimielimen työskentelyn kehittäminen, tila B3.3

Seminaarissa tarkastellaan kuntien toimielinrakenteiden kehittymistä ja kuntien toimielinten työskentelyn kehittämistä ja arviointia Kuntaliiton julkaiseman "Kunnanhallituksen hyvä työskentely -oppaan pohjalta.

Puhujina Marianne Pekola-Sjöblom, Jarkko Majava ja Santeri Lajunen.

12-12.45 Laadukas päätöksenteko ja vaikutusten ennakkoarviointi, tila B3.3

Kunnissa tehdään päivittäin päätöksiä, joilla on vaikutuksia niin ihmisten hyvinvointiin, ympäristöön kuin myös kuntatalouteen. Laadukas päätöksenteko on ennakoivaa, avointa ja moninäkökulmaista. Miten tässä onnistumme? Miten toteutetaan laadukasta valmistelua ja tuotetaan päätöksentekijöille tietoa päätösten vaikutuksista? Tilaisuudessa kuullaan puheenvuoro Turun kaupungin kokemuksista vaikutusten ennakkoarvioinnin saralta.

Puhujina Ville Nieminen ja Maarit Luukkaa.

Tervetuloa Kuntamarkkinoille!

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!