Kodin ja koulun päivä kokoaa jälleen ihmiset yhteen – Tänä vuonna tapahtuma kannustaa kouluja ja perheitä lukemaan

Perheiden ja koulujen yhteistyötä lujittavaa Kodin ja Koulun päivää on vietetty jo 14 vuotta. Päivä tuo vuosittain yhteen tuhansia perheitä ja kouluja, oppilaita, opettajia ja vanhempia. Kodin ja Koulun Päivä vastaa opetussuunnitelman perusteisiin kirjattua tavoitetta kodin ja koulun yhteistyön toteuttamisesta. Vuonna 2024 Kodin ja Koulun päivää vietetään lukutaidon merkeissä.

Koulu alkaa pian. On ensiarvoisen tärkeää, että kodin ja koulun yhteistyö aloitetaan heti koulujen alkaessa ja sitä jatketaan koko lukuvuoden ajan. Kahdeksan kasvatus- ja opetusalan järjestön koordinoima Kodin ja Koulun Päivä tarjoaa hienon mahdollisuuden vanhempien ja koulujen yhteiselle tekemiselle.

Kodin ja Koulun Päivä on valtakunnallinen syyskuussa järjestettävä tapahtuma, jota päiväkodit, koulut ja oppilaitokset voivat toteuttaa yhdessä kotien kanssa itselleen tarkoituksenmukaisella tavalla. Tärkeintä tapahtumassa on kohtaaminen ja myönteinen yhdessäolo sekä aikuisten välisen yhteistyön vahvistaminen lasten parhaaksi. Kodin ja Koulun Päivä vastaa opetussuunnitelman perusteisiin kirjattua tavoitetta kodin ja koulun yhteistyön toteuttamisesta.

Vuonna 2024 tarjolla on uusia, lukemiseen liittyviä toimintavinkkejä. Kirjojen ääreen on mukava kokoontua yhteen ja rauhoittumaan arjen hulinasta ja keskustelemaan. Kirjat ja monikielinen lukeminen ovat hyvä tapa saada myös muun kuin suomen- ja ruotsinkieliset vanhemmat mukaan.

Koulut voivat ilmoittautua tapahtumaan verkkosivulla ja samalla myös tilata ilmaisen Kodin ja Koulun Päivän tuotepaketin, joka sisältää muun muassa julisteita, mukeja ja servettejä.

Kannustamme kaikkia kouluja ja perheitä osallistumaan lukurikkaaseen Kodin ja Koulun päivään!

Finlands svenska lärarförbund FSL

Förbundet Hem och Skola i Finland

Opetushallitus

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ

Opetus- ja sivistystoimen asiantuntijat, OPSIA ry

Sivistysala ry (Sivista)

Suomen Kuntaliitto

Suomen Rehtorit ry

Suomen Vanhempainliitto ry

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!