Yrittäjien kuntabarometri mittaa kuntien ja yrittäjien yhteistyötä - Kuntaliitto kartoittaa kuntajohdon näkemyksiä

kuntabarometri

Kuntaliitto kartoittaa kuntajohdon näkemyksiä elinkeinopolitiikasta, siihen liittyvistä onnistumisista ja kehittämiskohteista. Kysely toteutetaan osana Suomen Yrittäjien Kuntabarometri 2020 -kyselyä.

Suomen Yrittäjät on mitannut kuntien elinkeinopolitiikan onnistumista joka toinen vuosi yrittäjille suunnatulla Elinkeinopoliittinen mittaristo -kyselyllä. Tänä vuonna kysely on uudistunut ja nimeksi on vaihtunut Yrittäjien kuntabarometri. Kuntajohdon näkemysten lisäksi kartoitetaan perinteiseen tapaan yrittäjien kokemuksia kuntien ja yrittäjien yhteistyöstä sekä elinkeinopolitiikan tilasta valtakunnallisesti, alueellisesti ja kuntakohtaisesti.

- On hienoa saada myös kuntajohdon näkemykset esiin sekä osaksi kyselyn tuloksista käytävää keskustelua, sanoo Kuntaliiton Alueet ja yhdyskunnat -yksikön johtaja Jarkko Huovinen.

Kuntajohdolle suunnattu kysely on lähetetty sähköpostilla kuntien ja kaupunkien johtajille sekä keskeisille luottamushenkilöille.

Molempien kyselyjen tulokset julkaistaan Suomen Yrittäjien järjestämässä Kunnallisjohdon seminaarissa 19.-20.5.2020 Helsingissä.

Lisätietoja:

Jarkko Huovinen, Alueet ja yhdyskunnat -yksikön johtaja, Kuntaliitto, p. 040 531 6655, jarkko.huovinen(a)kuntaliitto.fi

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista
Kuvituskuva.

EU-vaalit ovat kuntavaalit

Tutustu EU-vaalikauden tavoitteisiimme

Kuntaliiton ratkaisut teknisen toimen osaajapulaan

Teknisen alan työvoimapula on pahenemassa. Kunnista puuttuu kaavoittajia, rakennustarkastajia, kiinteistöinsinöörejä ja rakennuttajia sekä monia muita maankäytön, rakentamisen ja infrapalvelujen ammattilaisia.

Tutustu Kuntaliiton ratkaisuihin!