Valmistaudu tiedonhallintalain ja digipalvelulain velvoitteisiin - työvälineitä tarjolla

Kaksi merkittävää julkisen hallinnon tiedonhallintaa, digitaalisuutta ja saavutettavuutta edistävää lakia on astunut voimaan. Laki julkisen hallinnon tiedonhallinnasta astui voimaan vuoden 2020 alusta ja jo aikaisemmin 1.4.2019 astui voimaan laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta.

Molemmat lait sisältävät erilaisia siirtymäsäännöksiä. Itä-Suomen yliopistossa on käynnissä lain vaatimuksiin kohdistuva kehittämistyö. He ovat tehneet ja antavat myös muiden käyttöön valmiin excel-taulukkopohjan, mihin on viety molempien lakien vaatimukset. Excel-pohja löytyy tiedonhallinta-sivun liitteistä toisaalta Kuntaliitto.fistä.

Lisäksi eOppivassa (Valtion digitaalinen oppimisympäristö) on julkaistu myös kuntien käyttöön koulutusmateriaalia. Videot koskevat saavutettavuutta, digiturvallista työelämää sekä turvallisuutta digimaailmassa.

Tutustu ohjevideoihin

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!