Sini Sallinen johtamaan Kuntaliiton tutkimus- ja kehitystoimintaa

HT Sini Sallinen on valittu Kuntaliiton kuntakehitys- ja tutkimusjohtajaksi 5.8.2019 alkaen. Toimi on määräaikainen ja kestää vuoden 2020 loppuun.

Sallinen on työskennellyt Kuntaliitossa vuodesta 2010 useissa kehittämis- ja edunvalvontahankkeissa erityisasiantuntijana ja ohjelmapäällikkönä. Tohtorin tutkinnon hän on suorittanut kunnallisoikeudesta Tampereen yliopistossa vuonna 2007.

-On kiinnostavaa siirtyä uuteen rooliin Kuntaliitossa. Kehittämis- ja tutkimustoiminnassamme tuemme kuntia hyvinvoinnin, elinvoiman, kestävän kehityksen sekä johtamisen ja demokratian kehittämisessä, Sallinen tiivistää.

-Jo tutkija-aikoina sydämenasiani on ollut kunnallisen itsehallinnon turvaaminen. Itsehallinnollisen ja arvoviisaan kunnan puolesta puhumista jatkan edelleen Kuntaliiton näköalapaikalta.

Paikka tuli avoimeksi, kun tutkimus- ja kehitysjohtaja Jenni Airaksinen ilmoitti palaavansa Tampereen yliopiston palvelukseen. Airaksinen jatkaa Kuntaliitossa kuitenkin osa-aikaisena eritysasiantuntijana tehtävänään luoda kaupunkiyhteistyön toimintamallia.

Lisätietoja:

Timo Reina, varatoimitusjohtaja, p. 09 771 2700