MMM:n hallinnonalan tietosuojaan liittyvät muutokset sisältölaeissa tulivat voimaan 23.1.2019

Maa- ja metsätalousministeriön (MMM) hallinnonalan henkilötietojen käsittelyyn liittyviin säännöksiin on tammikuun lopussa 2019 tehty muutoksia uudistetun yleisen tietosuojasääntelyn vuoksi. Muutosten tarkoituksena on panna täytäntöön tietosuoja-asetusta (679/2016/EU) ja tietosuojadirektiiviä (680/2016/EU).

Keskeisimmät uudistukset koskevat rekisterinpitäjästä säätämistä eräissä laeissa ja useita uusia säännöksiä, jotka liittyvät tietosuoja-asetuksen sallimaan kansalliseen liikkumavaraan rekisteröidyn oikeuksien osalta.

Maatalouden harjoittamisesta luopumisesta annettuihin eräisiin lakeihin on lisätty henkilötietojen säilytysaikaa koskevia uusia säännöksiä. Lisäksi Suomen metsäkeskuksesta annetun lain muutamaa säännöstä on muutettu.

Tarkempaa tietoa muutoksista löytyy eduskunnan sivuilta: https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KasittelytiedotValtiopaivaasia/Sivut/HE_26+2018.aspx

Kuntaliiton asiantuntijat, jotka voivat kertoa lisää

Löydä lisää sisältöä samoista teemoista

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!