Tukiälyä verkostosta

Miten osallisuutta voisi mitata ja millainen on valtuutetun uudenlainen rooli asukkaisiin?

KuntademokratiaverkostoNäihin asioihin keskitytään Kuntademokratiaverkoston vuoden 2019 verkostotapaamisissa. Muita ajankohtaisia teemoja ovat osallisuussuunnitelmat ja sosiaalisesti kestävät kaupungit. Tilaisuudet ovat maksuttomia ja kaikille avoimia. Ilmoittautuminen avataan noin kuukautta ennen tilaisuutta.

Vuoden 2019 verkostopäivät ja teemat:

13.3. Osallisuussuunnitelmat ja osallisuuden arviointi (ilmoittautuminen käynnissä)

5.6. Osallisuuden poliittinen johtaminen ja valtuutettujen uudenlainen vuorovaikutus asukkaiden kanssa

9.10. Demokratiapäivä

28.11. Sosiaalisesti kestävät kaupungit

Kuntademokratiaverkosto kehittää ja vahvistaa kuntademokratiaa sekä tarjoaa väylän eri toimijoiden vertaisoppimiselle. Tietoja ja kokemuksia vaihdetaan tapaamisissa, sähköpostilistalla ja Innokylässä.

Lisätietoja: www.kuntaliitto.fi/kuntademokratiaverkosto

Tutustu verkoston toimintaan videon avulla: Tukiälyä verkostosta! Videolla verkostolaiset kertovat mitä hyötyä verkoston toiminnasta on.

Verkoston jäseninä on noin 600 kuntien, valtionhallinnon ja kansalaisyhteiskunnan toimijaa. Seuraa verkostoa somessa: twitter.com/kuntademokratia

Kuntaliitto koordinoi toimintaa.  Verkoston toimintaa rahoittavat Kuntaliiton lisäksi valtiovarain- ja oikeusministeriöt.