Kuntaliitto etsii ensi keväänä vuoden valtuutettua

Vuoden valtuutettu -kilpailun logo

Kunnanvaltuutetulle myönnettävä Vuoden valtuutettu -palkinto jaetaan ensi vuonna ensimmäistä kertaa. Kuntaliiton järjestämän kilpailun ilmoittautuminen aukeaa alkuvuodesta 2019

Kilpailun avulla Kuntaliitto haluaa antaa tunnustusta valtuutetulle, joka toimii esimerkillisesti tulevaisuuden rakentajana ja yhteistyön edistäjänä. Kilpailu on tarkoitettu kaikille kunnanvaltuutetuille. Ilmoittautuminen kilpailuun aukeaa 6.3.2019.

Voittaja palkitaan henkilökohtaisella tunnustuksella. Lisäksi voittaneen valtuutetun valtuusto saa käyttöönsä Kuntaliiton ja Kuntasäätiön myöntämän 10.000 euron stipendin koulutukseen ja konsultointiin käytettäväksi.

Kilpailun voittajan valitsee asiantuntijaraati. Arviointikriteereissä painotetaan erityisesti uudistamis- ja yhteistyötaitoja.

Lisätietoa:

Sini Sallinen, Kunnat 2021 -ohjelmapäällikkö, p. 050 464 5662