Uskalla kokeilla -ohjelma

Kuntaliitossa käynnistyy maaliskuussa Kokeilujalostamo

Jalostamo on Kuntaliitossa ensimmäinen laatuaan. Se tukee kokeilevan kehittämisen prosessia ongelman määrittelystä ratkaisun muotoiluun.

Jalostamoon ilmoittautui mukaan 13 tiimiä valmistelemaan kokeiluideaansa tuetussa palvelumuotoilun prosessissa. Tiimeistä kuusi tulee kunnista tai kuntayhtymistä ja seitsemän Kuntaliiton sisältä. Kuntia ja kuntayhtymiä edustavat Turun, Vaasan ja Keravan kaupungit ja Siikalatvan kunta; kuntayhtymiä Uudenmaan liitto ja Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY. Kuntaliiton tiimit tulevat sen eri yksiköistä. Kehittävät ideat vaihtelevat asiakkaan tarpeen mukaan räätälöidyistä palvelukokonaisuuksista, virtuaalilukioon ja esteettömyysrobottiin.

Jalostamo toteutetaan neljän työpajan sarjana, jotka pidetään 15.3., 18.4., 16.5. ja 5.6.2018. Toukokuun työpajassa on avoimet ovet osana kansallista kokeiluviikkoa.

Kokeilujalostamo on osa Kuntaliiton ennakointi-, strategia- ja kehittämismallia ja se toteutetaan yhdessä Kuntaliiton Uskalla kokeilla -ohjelman, Turun kaupungin ja Uudenmaan liiton kanssa. Vastaava prosessi on aiemmin toteutettu valtiolla Kokeilukiihdyttämö -nimisenä viime syksynä.

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!