Kuntatieto-ohjelma

Jätä palautetta Kuntatietoluotsin kehittämiseksi

Valtiovarainministeriön Kuntatieto-ohjelmassa kehitetään kuntien taloustiedon raportointia ja kuntien taloushallintoa kuvaavan tiedon tuotantoa ja saavutettavuutta. Vuonna 2017 muutoksen tueksi perustettiin Kuntatietoluotsi-palvelu, joka on ohjelman keskeinen viestintäkanava.

Jotta palvelu vastaisi mahdollisimman hyvin käyttäjien - eli kuntien - tarpeita, on palvelun kehittäjien tiedettävä mitä mieltä palvelusta ollaan ja miten siitä saisi paremman. Tämän vuoksi palvelua kehitetään kevään 2018 aikana yhdessä käyttäjien kanssa.

Tällä hetkellä Kuntatietoluotsin sisältöä on kohdennettu erityisesti taloushallinnolle ja kuntajohdolle, mutta suunnitteilla on sisällön kohdentamista myös muille kuntakentän käyttäjäryhmille. Kuntatietoluotsin tarkoitus on auttaa oikeita henkilöitä löytämään oikeaa tietoa helposti ja nopeasti, ja siten tukea kuntia valmistautumaan uudistukseen ja toteuttamaan uudistuksen edellyttämät toimenpiteet oikea-aikaisesti.

Kyselyn toteuttaa Kuntatieto-ohjelma valtiovarainministeriöstä. Kuntaliitto on mukana Kuntatieto-ohjelman valmistelussa.

Linkki kyselyyn: https://fi.research.net/r/kuntatietoluotsipalaute

Kyselyyn osallistuminen vie noin viisi minuuttia. Vastaa kyselyyn 15.4.2018 mennessä.

Lisätietoja kyselystä: Kimmo Kena (etunimi.sukunimi@thekitchen.fi

Lisätietoja Kuntatieto-ohjelmasta valtiovarainministeriössä: Denis Galkin (etunimi.sukunimi@vm.fi)

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!