Palautepyyntö

Saavutettavuusdirektiivin toimeenpanotyön väliraportti palautekierroksella - jätä palaute 29.8.2017 mennessä

Valtiovarainministeriö asetti 31.1.2017 työryhmän valmistelemaan Euroopan unionin ja neuvoston direktiivin julkisen sektorin elinten verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuudesta kansallista toimeenpanoa. Työryhmä on kevään aikana valmistellut väliraporttiluonnoksen, jossa on työryhmän esitys saavutettavuuden kansallisen sääntelyn linjauksista (liite). Kuntaliiton edustaja työryhmässä on ollut erityisasiantuntija Elisa Kettunen, syksystä 2017 alkaen tehtävässä jatkaa erityisasiantuntija Mattias Lindroth.

Varsinainen hallituksen esitys on tarkoitus laatia väliraportin linjausten pohjalta. Hallituksen esityksestä tullaan järjestämään sen valmisteluun kuuluva lausuntokierros arviolta alkuvuodesta 2018. Hallituksen esitys kansallisesta saavutettavuussääntelystä on tarkoitus käsitellä eduskunnassa kevätistuntokaudella 2018.Pyydämme että mahdollisimman moni kunta toimittaisi kommentit väliraporttiluonnokseen verkkokyselyn kautta viimeistään 29.8.2017. Kysymys on palautekierroksesta, ei varsinaisesta lausuntokierroksesta. Palautteet otetaan huomioon syksyllä työryhmän jatkaessa työskentelyä ja hallituksen esityksen valmistelua. Linkki verkkokyselyyn: https://www.webropolsurveys.com/S/4C6ADA15BD0EA6B7.par

Lisätietoja väliraporttiluonnoksesta tai työryhmän työskentelystä antavat valtiovarainministeriössä:

Työryhmän puheenjohtaja, erityisasiantuntija Markus Rahkola, valtiovarainministeriö, markus.rahkola(at)vm.fi (tavoitettavissa 17.7. ja 7.8. alkaen)

Erityisasiantuntija Tomi Voutilainen, tomi.voutilainen(at)vm.fi (tavoitettavissa 10.7-13.7 ja 31.7 alkaen)

Hankekoordinaattori Sanna Juutinen, sanna.juutinen(at)vm.fi (tavoitettavissa 18.7 asti ja 31.7 alkaen)

Kuntamarkkinat 18.-19.9.2024!

Kuntamarkkinat tarjoaa vuosittain kahden päivän ajaksi monipuolista ja ajankohtaista tietoa. Kuntamarkkinat on ideoita pulppuava julkisen sektorin vuoden suurin foorumi, joka järjestetään Kuntatalolla Helsingissä.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu jo mukaan!

Viestijä, tule mukaan viestinnän juridiikka -webinaariin

Webinaarissa käsitellään viestinnän juridiikkaa. Voit toimittaa etukäteen kysymyksiä, joihin haluaisit vastauksia.

Ilmoittaudu mukaan!