Vantaa julkaisi sähköisen talous- ja velkaneuvonnan palvelun

Oma Vantaa -palvelu on julkaistu. Palvelussa kuntalaiset asioivat oman asiointitilinsä kautta ja kaikki tapahtumat tallentuvat asiakkaan asiointikansioon. Ensimmäiseen julkaisuun sisältyvät velkaneuvonnan palveluista yhteydenottopyyntö, suojattu viestinvälitys asiakkaalle ja yhteydenottopyynnön käsittely sekä asiakastiedot ja yhteystietojen päivitys. Uusia palveluita Oma Vantaaseen kehitetään jatkuvasti. Talous- ja velkaneuvonta on ensimmäinen kuntalaisille avattava sähköinen palvelu Oma Vantaassa.

​DigiTave palvelu mahdollistaa talousvaikeuksissa olevan ihmisen nopeamman ja tehokkaamman auttamisen. Myös asiakkaat ovat toivoneet monipuolisia mahdollisuuksia ottaa yhteyttä neuvontaan.  Sähköisellä talous- ja velkaneuvonnalla pystymme vihdoin tarjoamaan asiakkaille ajasta  ja paikasta riippumatonta palvelua, silloin kun asiakkaalle itselleen parhaiten sopii. Virkailijan sijaan asiakas täyttää nyt itse omat taloustietonsa ja on eritavalla osallisena oman asiansa hoitamisessa, kertoo kuntalaispalveluiden palvelupäällikkö Tiina Hörkkö. 

Talousvaikeudet aiheuttavat inhimillistä hätää ja Vantaa haluaa vastata tähän hätään mahdollisimman tehokkaasti. 

- Maksuhäiriömerkintöjä on Vantaalla sadoilla asiakkaalla vuosittain. Palvelun sähköistämisen myötä asiantuntijoiden työaika tehostuu ja palvelu paranee, samalla kun nyt myös reagoimme ihmisen ahdinkoon nopeammin, asiakasta arvostaen, Hörkkö jatkaa.

 

Vantaan uudistetun talous- ja velkaneuvonnan löytää vantaa.fi:lta: talousneuvonta http://www.vantaa.fi/terveys-_ja_sosiaalipalvelut/sosiaalinen_tuki_ja_toimeentulo/talousneuvonta

ja velkaneuvonta http://www.vantaa.fi/terveys-_ja_sosiaalipalvelut/sosiaalinen_tuki_ja_toimeentulo/velkaneuvonta      

Lisätietoja:

Tiina Hörkkö, palvelupäällikkö puh. 050 3026 404 ja Kristiina Ahtiainen, ICT-projektipäällikkö puh. 040 4153 797 (etunimi.sukunimi@vantaa.fi)